DIASTAZA: O tem se še vedno premalo govori!

Pozdravljene mamice in nosečke!  Najin projekt z Matejo se nadaljuje in prvi live na Instagramu je bil res zelo dobro sprejet. Hvala vsem,...

Pozdravljene mamice in nosečke! 

Najin projekt z Matejo se nadaljuje in prvi live na Instagramu je bil res zelo dobro sprejet. Hvala vsem, ki ste naju podprli pri celotnem projektu, OZAVEŠČANJE ŽENSK, MAMIC PO PORODU in navsezadnje tudi NOSEČNIC

V najinem prvem javljanju v živo sva govorili o diastazi oziroma razmiku trebušnih mišic po porodu. Če si ga še niste ogledale vas čaka TUKAJ! (na koncu videa par minutk zmanjka). Z Matejo pa sva vam obljubili tudi objavo in ta je danes tukaj. 
V prvem delu si boste lahko prebrali mojo izkušnjo z diastazo. 
V drugem delu pa vas čaka še nekaj besed iz Matejine strani.

Sama sem mnenja, da se o tem premalo govori in da veliko žensk sploh ne ve kaj dejansko je diastaza. Govorim iz lastnih izkušenj. 

Mislim, da bi o njej lahko govorili že v materinski šoli ali, da bi nam ginekologi kaj več o tem povedali. Razočarali so me tudi v Kranjski porodnišnici, v kateri so me podučili samo o mišicah medeničnega dna in o vajah, ki naj jih izvajam. Govora je bilo samo o keglovih vajah. Za diastazo pa sem sama slišala še le po drugem porodu, ko je minilo že polnih 5 mesecev. 

Po drugem porodu sem si zadala, da svoje telo kar se da hitro spravim v stanje, ki je bilo pred nosečnostjo. Se pravi čim prej je treba začeti telovaditi. No, pa se tako kot skoraj vedno nisem in nisem spravila telovaditi. Minilo je 5 mesecev in začel se je projekt fit mama. Takrat sem se prvič srečala s super osebno trenerko Kristino, ki mi je takoj ob prvem srečanju preverila razmik trebušnih mišic. Nič mi ni bilo jasno, kaj je to, zakaj se sploh gre. 

Pa me je le Kristina malo bolj podučila o tem. 
Skratka, ob prvem srečanju sva ugotovili, da bodo najine vaje potekale bolj počasi in previdno, saj sem imela diastazo. 
Pokazala mi je kako si preverim kako dolg in širok je razmik mišic.
Kako pazim, da jo preveč ne naprezam.
Kakšne vaje sploh lahko izvajam. 
Kako jo lahko zacelim.
Kateri so pravilni gibi. 

Ker sem bila res previdna in ker sem ubogala Kristino, se je vse skupaj hitro začelo celiti. Nočem si predstavljati kaj bi lahko povzročila, če bi začela telovaditi sama, brez njene pomoči. 

Vse se je dobro končalo in zato sem neskončno hvaležna. Okrevanje je trajalo kar cc pol leta in povem vam, da kljub omiljeni vadbi sem zase naredila ogromno. 

To je moja izkušnja! Sedaj pa še nekaj iz strokovne plati Mateje. 


Kaj je diastaza?
Diastaza pomeni razmik trebušne stene. Za kaj pravzaprav gre? Naši trebuščki so sestavljeni iz več plasti trebušnih mišic, zgornja plast se deli na dva dela (opisano zelo poenostavljeno), med levo in desno polovico je vezivno tkivo , ki se med nosečnostjo razmakne in z izbiro napačnih gibov še poslabša. Če razmik po porodu ostane, je naš trebušček deformiran, bolj smo dovzetne za pruh, notranji organi nimajo prave podpore, trebušne mišice ne opravljajo funkcije stabilnosti trupa, boli nas v križu in nenazadnje vse skupaj slabo vpliva na našo samopodobo, saj imamo kljub izgubljenim kilogramom po porodu še vedno povešen ali navzven štrleč trebušček.




Kako naj ugotovim, če imam diastazo?
Vedno svetujem, da se ob sumu na diastazo oglasite pri ustrezno usposobljenem strokovnjaku. Testiram jo tudi sama, v kolikor se mamica po porodu prijavi k meni na treninge ali na samih treningih ugotovim kakšno neprimerno stanje pri posamezniku. Velik pokazatelj pa je tudi to, če se nam trebušček ob leži na hrbtu in dvigu glave od podlage močno izboči po sredini (kjerkoli od prsnice do sramnice), naredi se stožčasta izboklina, po sredini je opazen greben ali s prsti lahko pridem zelo globoko, zaradi močno oslabelega vezivnega tkiva.

                                                          Primer merjenja razmika trebušnih mišic.

In, ko ugotovim, da imam sama ta problem …
V kolikor je diastaza odkrita že zelo zgodaj, v porodnišnici ali na prvih pregledih po porodu, vas ustrezno usposobljeni strokovnjaki ali naučijo aktivirati globoko trebušno mišico, ali vas napotijo k fizioterapevtom, ki vas prav tako to naučijo in vas ob enem vodijo skozi celoten proces saniranja diastaze. V večini primerov (po mojih izkušnjah) pa o razmiku začnemo razmišljati precej kasneje, ko nosečniški trebušček kar noče in noče izginiti, naš center telesa je oslabel in kar precej časa po porodu še vedno trebušček štrli navzven (tudi popek), ob vstajanju se nam naredi grba (kjerkoli od prsnice do sramnice).. Takrat je pomembno, da poiščemo ustreznega strokovnjaka, ki nam lahko testira ali je diastaza prisotna in kolikšna je, in v kolikor je le-ta prisotna in velika je pomembno, da nas obravnava fizioterapevt, ki ob izboljšanju stanja lahko svetuje obiskovanje optimalne vadbe. V primerih majhnega razmika pa lahko izvajamo krepilne vaje, vendar se moramo predhodno naučiti aktivirati globoko trebušno mišico in se prav tako izogibati določenih vaj!


O sami vadbi pa si preberite na Matejinem blogu https://mamilajf.com/2018/10/19/diastaza-ali-razmik-trebusnih-misic/.

Vir slik: http://dxline.info/diseases/diastasis-recti

You Might Also Like

0 komentarji